Osta hakukoneoptimointi suoraan yrittäjältä: näkyvyys hakukoneissa kasvattaa yrityksesi myyntiä

Oletko koskaan miettinyt, miksi jotkin yritykset näyttävät dominoivan Googlen hakutuloksia tietyillä hakulauseilla? Tai miksi juuri ne yritykset saavat runsaasti asiakkaita verkkosivuilleen? Vastaus piilee hyvin toteutetussa hakukoneoptimoinnissa eli SEO:ssa.

Mitä korkeammalla nettisivu näkyy Googlen hakutuloksissa, sitä todennäköisemmin asiakas klikkaa itsensä sivustolle. Yrityksen näkyvyyttä hakukoneissa voidaan parantaa SEO:n avulla. Kun sijoituksesi hakukoneissa paranee, verkkosivustosi kerää enemmän kävijöitä, jotka ovat aktiivisesti etsimässä tarjoamiasi tuotteita tai palveluja.

Lisäksi SEO rakentaa ja vahvistaa brändin luotettavuutta. Korkeat sijoitukset hakutuloksissa luovat kuvaa markkinajohtajuudesta ja luotettavuudesta, mikä kannustaa asiakkaita valitsemaan juuri sinun yrityksesi kilpailijoiden sijaan. Mainoskampanjoiden vaikutukset ovat usein lyhytaikaisia, mutta SEO jatkaa työskentelyä yrityksesi hyväksi kuukausia tai jopa vuosia tehden siitä kustannustehokkaan tavan kasvattaa myyntiä pitkällä tähtäimellä.

Kangasalla sijaitseva eLuotsi tarjoaa hakukoneoptimointia, joka on räätälöity vastaamaan asiakkaiden yksilöllisiä tarpeita ja liiketoiminnan tavoitteita. Asiakasyrityksiä on ympäri Suomea. Yrittäjä Vesa Nippala on kokenut SEO-osaaja, joka on toiminut yrittäjänä jo vuodesta 2004 lähtien ja on uransa aikana kehittänyt satojen suomalaisten verkkokauppojen liiketoimintaa. Vesan syvällinen SEO-osaaminen kattaa kaikki hakukoneoptimoinnin osa-alueet.

Asiakascaset

Asiakastarinat valottavat sitä, miten eLuotsi on auttanut eri toimialojen yrittäjiä saavuttamaan tavoitteensa ja kasvattamaan liiketoimintaansa. Näistä esimerkeistä näet konkreettisesti, miten ammattitaitoisesti toteutetut SEO-toimenpiteet ovat vaikuttaneet asiakkaiden verkkonäkyvyyteen ja myyntiin.

Lakiasiaintoimisto Lehtonen Oy

Laki Lehtonen on kuluttajariitoihin erikoistunut lakitoimisto, joka on parhaimmillaan esimerkiksi autoriitoihin ja asuntoriitoihin liittyvissä asioissa. eLuotsi on hoitanut Laki Lehtosen hakukoneoptimointia monta vuotta. Sinä aikana yrityksen nettisivustoa on saatu nostettua hakutulosten etusivulle yhä useammilla relevanteilla hakusanoilla.

Jo ensimmäisen puolen vuoden aikana orgaaninen näkyvyys kasvoi huomattavasti ja Laki Lehtonen alkoi tehdä uusia ennätyksiä asiakkaiden yhteydenottojen määrissä. Koko eLuotsi-yhteistyön ajan yhteydenottomäärät ovat olleet voimakkaassa kasvussa, ja Laki Lehtosen on siksi pitänyt palkata uusia asiakasvastaavia vastaamaan kasvavaan kysyntään. Lisäksi eLuotsi rakensi Google Ads -hakusanakampanjan uudestaan, jolloin klikkihintaa saatiin huomattavasti halvemmaksi. Näin yritys saa samalla mainosbudjetilla moninkertaisen hyödyn.

Pirkan Kello

Pirkan Kello on tamperelainen kelloja ja koruja myyvä yritys, jolla on sekä verkkokauppa että kivijalkamyymälä. Yhteistyö eLuotsin kanssa alkoi keväällä 2021 ja se jatkuu edelleen. Tänä aikana Pirkan Kellon orgaaninen hakukonenäkyvyys on kasvanut jopa 255 % (02/2021 verrattuna 02/2024). Tämä näkyy myös liikevaihdossa, joka on kasvanut useita kymmeniä prosentteja vuosittain. Näin suuri myynnin kasvattaminen on erityisen hyvä saavutus alalla, jota haastaa asiakkaiden ostovoiman pienentyminen.

”Vesa osaa asiansa ja tekeminen tuottaa mittavia tuloksia”, Pirkan Kellon yrittäjä Jussi Andreasen kommentoi eLuotsin palvelua. ”Yhteistyö on tiivistä ja saumatonta. Vesa myös ehdottaa aktiivisesti monenlaisia uusia kehityskohteita meidän sivustolle ja neuvoo meitä varsin kokonaisvaltaisesti.”

Käytännön tuloksia mitä hakukoneoptimoinnilla saadaan aikaan: Pirkankello.fi -verkkokaupan Googlen etusivulle rankkautuvien hakusanojen määrän kehitystä. Ja tämä näkyy suoraan yrityksen liikevaihdon kehityksessä!

Kokonaisvaltaista hakukoneoptimointia

eLuotsin tarjoama hakukoneoptimointi kattaa kaikki tarvittavat toimenpiteet verkkonäkyvyyden parantamiseksi. Yhteistyö alkaa SEO-analyysillä, eli nykytilanteen kartoituksella. Analyysin pohjalta luodaan SEO-strategia, jonka perusteella hakukonenäkyvyyttä aletaan parantaa. eLuotsilla hakukoneoptimointi on tarkkaan mietittyä ja suunniteltua tekemistä. Tehtyjen asioiden vaikutusta mitataan jatkuvasti ja tulosten pohjalta tehdään tarvittaessa muutoksia.

Avainsanatutkimus on toimintaa ohjaava lähtökohta. Siinä kartoitetaan liiketoiminnan kannalta tärkeitä hakusanoja. Tutkimus käydään läpi yhdessä asiakkaan kanssa. Tarkoitus on priorisoida tärkeimmät hakulauseet ja karsia epäoleelliset. Avainsanatutkimuksen hakusanat laitetaan seurantaan ja ne ovat yksi mittari, jolla hakukoneoptimoinnin tuloksia seurataan.

Tekninen hakukoneoptimointi tarkoittaa sivuston hakukonenäkyvyyteen liittyvien teknisten asioiden korjaamista ja kehittämistä. Yrityksen nettisivuilla voi olla merkittäviä ongelmia tässä asiassa. Tavallisesti ongelmien korjaaminen parantaa hakukonenäkyvyyttä tuntuvasti. Aina teknisen optimoinnin puolella ei kuitenkaan ole mitään erityisiä kehitystarpeita. Silloin hakukoneoptimoinnissa keskitytään muihin asioihin.

Myös olemassa olevien sisältöjen optimointi ja kehittäminen on keskeinen osa-alue, jota tehdään säännöllisesti. Lisäksi voidaan tuottaa uusia sisältöjä, joiden lähtökohtana on avainsanatutkimus. Uudet sisällöt voidaan tehdä asiakkaan, eLuotsin sisällöntuottajan tai jonkin kolmannen osapuolen toimesta, mutta eLuotsi huolehtii niiden SEO-optimoinnista.

Hakukoneiden silmissä verkkotunnuksen auktoriteetti määräytyy sen mukaan, miten paljon siihen tulee linkityksiä muilta sivustoilta. Auktoriteetti vaikuttaa hakukonenäkyvyyteen. Silti moni suomalainen SEO-toimisto jättää linkkien rakentamisen kokonaan tekemättä. eLuotsi näkee, että linkit ovat yksi keskeinen hakukoneoptimoinnin osa-alue. Hankimme linkkejä vain kunnollisilta sivustoilta, jotka löytyvät Googlesta ja joilla on riittävästi auktoriteettia.

Verkkokaupan hakukoneoptimointi

Usein verkkokaupan liikevaihdosta suurin osa tulee orgaanisen hakukoneliikenteen kautta. Siksi hakukonenäkyvyyttä parantamalla voidaan kasvattaa verkkokaupan myyntiä kustannustehokkaasti. eLuotsilta löytyy paljon osaamista myös verkkokaupan hakuokoneoptimoinnista, joka eroaa monilta osin normaalin nettisivuston hakukoneoptimoinnista. Keskeistä verkkokaupan SEO:ssa on muun muassa sivuston sisällöllinen arkkitehtuuri, jonka pohjadatana avainsanatutkimus on. Tuotesivut ja niiden optimointi ovat myös kriittisiä, samoin kuin rakenteellinen schema-data, joka auttaa tarjoamaan tuotetiedot hakukoneille selkeässä muodossa.

Lisäksi verkkokaupan SEO:ssa korostuu käytettävyys ja konversio-optimointi, jotka tähtäävät myynnin kasvattamiseen. Tekninen SEO sisältää erilaisia verkkokaupan kohtaamia erityishaasteita, joiden ratkaiseminen voi parantaa näkyvyyttä hakukoneissa merkittävästi.

Miksi hakukoneoptimointi kannattaa hankkia juuri eLuotsilta?

eLuotsin yrittäjä Vesa Nippala on hakukoneoptimoinnin ja verkkoliiketoiminnan huippuosaaja, jolla on monipuolinen ja syvällinen SEO-osaaminen. Kun ostat SEO:n eLuotsilta, tekijänä on aina yrittäjä itse, eikä isomman firman rivimies. Uransa aikana Vesa on ollut kehittämässä satojen suomalaisten verkkokauppojen toimintaa. Tulokset ovat hyviä ja siksi eLuotsin asiakassuhteet ovat pitkäkestoisia ja asiakkaat tyytyväisiä.

eLuotsi hoitaa kaikki hakukoneoptimoinnin osa-alueet. Käytössä on alan parhaat SEO-ohjelmistot, jotka tuovat paljon lisäarvoa tekemiseen. Laskutus on täysin läpinäkyvää ja perustuu tehdyn asiantuntijatyön määrään. eLuotsilla on periaatteena ottaa kerrallaan vain sellainen määrä asiakkaita, mitä se pystyy hoitamaan kunnolla. Vesan saa aina helposti kiinni, jos tulee asiaa.

Oletko valmis nostamaan yrityksesi verkkonäkyvyyden uudelle tasolle? Ota yhteyttä eLuotsiin ja pyydä tarjous hakukoneoptimointipalveluista!

Vesa Nippala, hakukoneoptimointi-yrittäjä, eLuotsi Finland Oy.

eLuotsin muita palveluita

Hakukoneoptimoinnin lisäksi eLuotsi tarjoaa muitakin palveluita, jotka kaikki tähtäävät yrityksesi näkyvyyden ja bränditietoisuuden parantamiseen.

Sisällöntuotanto

eLuotsi tarjoaa hakukoneoptimoitua sisällöntuotantoa, joka perustuu perusteelliseen avainsanatutkimukseen. Sisällöntuotantoon etsitään aiheet, joilla on parhaat mahdollisuudet saada paljon orgaanista liikennettä. Tämä lähestymistapa varmistaa, että tuotettu sisältö tavoittaa halutun kohdeyleisön tehokkaasti. Se lisää sivuston orgaanista liikennettä ja parantaa sijoituksia hakukoneissa.

Uusia sisältöjä kannattaa tehdä säännöllisesti, koska niiden avulla yritys voi rankkautua hakukoneissa entistäkin paremmin ja aina uusilla hakusanoilla. Google arvostaa sivustoja, joille tulee säännöllisesti laadukasta sisältöä. Lisäksi laadukkaat sisällöt palvelevat asiakkaita. Ne parantavat sivuston luotettavuutta sekä luovat suhdetta asiakkaaseen.

Kiinnostavilla sisällöillä voidaan saada lisää kävijöitä sosiaalisen median kanavista. Uusia sisältösivuja voidaan myös liittää asiakkaille lähetettäviin uutiskirjeisiin. Jatkuva sisältöjen tuotanto tuo tuloksia kumulatiivisesti. Usein vuosia vanhatkin artikkelit tuovat paljon kävijöitä sivuille, joten tuottamalla uusia sisältöjä säännöllisesti saadaan kuukausittainen kävijämäärä kasvamaan.

Mediatiedottaminen

Lehdistötiedotteiden lähettäminen on yksi keskeisistä keinoista, joilla yritykset voivat viestiä uutisistaan ja saavutuksistaan mediaan ja sitä kautta laajemmalle yleisölle. Lehdistötiedotteet suunnataan toimittajille, ja niiden tarkoituksena on tarjota tietoa ja kiinnostavia näkökulmia, jotta media päättää tehdä uutisen aiheesta.

Mediatiedottamisella on monia hyötyjä. Sillä tavoitetaan laaja yleisö nopeasti, kun media päättää julkaista uutisen omilla kanavillaan. Se on kustannustehokas tapa tavoittaa suuri määrä ihmisiä. Lisäksi se lisää yrityksen uskottavuutta, kun uutisoinnin hoitaa kolmas osapuoli. Netissä julkaistut lehdistötiedotteet voivat myös parantaa yrityksen verkkosivujen näkyvyyttä hakukoneissa.

Natiivimainonta

Natiivimainonta on yksi sisältömarkkinoinnin muoto. Natiiviartikkeli on mainosmuoto, joka sulautuu julkaisualustan muuhun sisältöön. Tällainen lähestymistapa tekee mainonnasta käyttäjäystävällisemmän ja vähemmän tunkeilevan. Natiivimainonta näyttää yleensä samanlaiselta kuin mediaympäristön tuottama muu aineisto, kuten artikkelit tai blogipostaukset.

Tavallisesti natiivimainokset saavat enemmän huomiota kuin perinteiset mainosbannerit, koska ne sitouttavat lukijaa ja herättävät luonnollisemmin kiinnostusta. Natiivimainonta on strateginen lähestymistapa, jossa keskitytään luomaan luonnollista vuorovaikutusta kuluttajan ja yrityksen välille. eLuotsi tekee natiivimainontaa SEO-fokuksella. Mainonta kohdennetaan sivustoille, joista saadaan linkitysten avulla pitkäaikaisia SEO-hyötyjä.