Kotimaa

Neliveto, joka liukastelee talvikelissä? Ford Explorer osoittaa, että tämäkin yhtälö on mahdollinen

”Perusvirhe auton suunnittelussa taitaa olla se, että AWD-versiokin on 70-prosenttisesti takavetoinen”, kirjoittaa auto- ja liikennetoimittaja Kari Pitkänen. ”Suomessa autot pitäisi ostaa ja testata talvella niissä olosuhteissa, joissa itse aikoo ajaa.”

Ford Explorer on kauniisti muotoiltu SUV-luokan sähköauto. Tilat ja sähköteknologia ovat kunnossa, mutta tärkein eli ajotuntuma ei. Alle ei voi suositella nastattomia talvirenkaita. Kuva: null

Nyt on lähellä, että annan koeajoautolle kaksi arvostelutähteä viidestä mahdollisesta. Se olisikin ensimmäinen kerta tällä autotoimittajan urallani.

Tähän ”saavutukseen” yltää Ford Explorer -sähköauto – ja vieläpä mallin nelivetoversio. Sen verran horjuvaa oli koko koeajoni vuodenvaihteen tienoilla 0

Kommentoi Ilmoita asiavirheestä